אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> זרקא נ' הוט מובייל בע"מ

זרקא נ' הוט מובייל בע"מ

תאריך פרסום : 26/05/2013 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
25317-10-12
19/05/2013
בפני השופט:
רקפת סגל מוהר

- נגד -
התובע:
דוד זרקא
הנתבע:
הוט מובייל בע"מ
פסק-דין

פסק דין

1.ביום 6.6.12 פנה התובע אל הנתבעת, חברת "הוט מובייל בע"מ" ובקש לבצע ניוד של קו הטלפון הסלולרי שלו מחברת "רמי לוי", אליה.

2.מרגע זה ואילך, סבל התובע מתקלות שונות ומשונות, שעל התרחשות חלקן הארי, אין הנתבעת חולקת, כלל.

3.גם בפתח הדיון שהתקיים בפני בין הצדדים, אישר נציג הנתבעת כי אכן "יכול להיות שנגרם לו נזק..." והוסיף כי יחד עם זאת הפיצוי שהוא תובע מוגזם.

4.בכתב ההגנה שהוגש מטעמה, הנתבעת איננה חולקת על כך ש:

א.הקו לא נויד בתוך 3 שעות, כפי שהיא הבטיחה בפרסומיה הרבים לציבור.

ב.כעבור יומיים, ב- 8.6.12 ביקש התובע לבטל את עסקת ההתקשרות עמה, אלא שבקשתו לא הוזנה למערכותיה והוא המשיך להיות רשום כלקוח שלה.

ג.רק בתאריך 18.7.12 נויד התובע בחזרה אל חברת "רמי לוי".

5.יחד עם זאת, טוענת הנתבעת כי בין התאריכים 12.6.12 – 13.7.12 ביצע התובע שיחות רבות ולמעשה עשה שימוש בשירותי הנתבעת מבלי ששילם בעדם.

6.במהלך הדיון בבית המשפט, הכחיש התובע טענה זו ואמר כי מעבר לכך, לאחר שהגיש את תביעתו, הוא המשיך לקבל מהנתבעת חשבוניות לתשלום וזו אף שלחה לו התראה בטרם הגשת תביעה בגין שירותים שעבורם, לטענתה, הוא לא שילם.

4.לאחר שהתברר לי כי הנתבעת איננה חולקת על מרבית טענותיו של התובע כלפיה ונציג הנתבעת אף אישר, כאמור, כי "יכול להיות שנגרם לו נזק" והציע בעצמו שהתובע יפנה אל מנהל מרכז השירות של הנתבעת בחדרה במטרה "לפתור את הבעיה", כשעיקר המחלוקת נטוש למעשה על גובה הפיצוי הראוי בגין התקלות נשוא התביעה, הצעתי כי הצדדים יודיעו לבית המשפט, בתוך 30 ימים (דהיינו עד ליום 15.4.13), האם הם הצליחו להגיע להבנות ביניהם. עוד הוריתי לנתבעת להודיע באיזה סכום היא מוכנה לפצות את התובע בגין אי הניוד, התקלה בהזנת בקשת ביטול העסקה והחיובים בגין שימוש בתקופה הרלבנטית, אם אכן יסתבר כי מדובר בחיובים שהתובע לא צריך לשאת בהם.

5.אלא, שמהודעת התובע אשר הוגשה לבית המשפט ביום 18.4.13, הסתבר לי כי נציג הנתבעת אשר הופיע בדיון שהתקיים בפני, מר אדם ביבאי, לא עמד בהתחייבותו ולטענת התובע, על אף שהבטיח לו כי יחזור אליו עם תשובות ו/או ש"יצרו עמו קשר", דבר לא קרה ולא נעשה.

בהחלטה נוספת מיום 22.4.13 הוריתי על המצאת הודעת התובע לנתבעת וגם בעקבות כך לא מצאה הנתבעת לנכון, לעשות דבר.

6.קראתי את כתב התביעה והנספחים המצורפים אליו, שמעתי את התובע ואת אישורו של נציג הנתבעת למרבית טענותיו, קראתי את הסבריה, שלא לומר תירוציה של הנתבעת בכתב ההגנה שהוגש מטעמה לבית המשפט בקשר למקור התקלות, לא קבלתי התייחסות כלשהי מצידה לטענות התובע לפיהן הוא לא עשה את השימושים שהיא טוענת להם ואשר בגינם תובעת היא ממנו תשלום, ולאחר כל אלה אני בדעה כי דין תביעה זו להתקבל, בחלקה.

7.עובדות המקרה נשוא תביעה זו, כמו גם עובדותיהן של מקרים דומים נוספים שמסתבר כי הגיעו לפתחי בתי המשפט לתביעות קטנות ברחבי הארץ, מלמדות בבירור על כך שהנתבעת המעידה על עצמה כי "השיקה תכנית מהפכנית וחסרת תקדים... והיטיבה לאין שיעור את מצבם של צרכני התקשורת בארץ", לקחה על עצמה מחוייבות גדולה מדי ולמרבה הצער , לא הצליחה לעמוד בה (ר' למשל, ת"ק – חיפה -25664-11-12 חיאל נ' הוט מובייל בע"מ, בו הגדירה כב' השופטת רחל חוזה את התנהלותה של הנתבעת כלפי לקוח, במקרה דומה, ככזו "המצביעה על זלזול קשה וחוסר אכפתיות מוחלט..." וכן פסק הדין שניתן על ידי בת"ק 16555-09-12 בז'רנו נ' הוט מובייל בע"מ, שעובדותיו דומות להפליא לעובדות מקרה זה גם כן).

8.לטעמי, וכפי שכבר כתבתי בפסק הדין בעניין בז'רנו הנ"ל, גם אם עובדה ידועה היא ש"כל ההתחלות (באשר הן) קשות" ואפשר היה אולי, בנסיבות אחרות, להתייחס באופן סלחני יותר אל חבלי הלידה שהיו לנתבעת בהשקת הרשת הסלולרית החדשה שלה, כפי שהיא טוענת שקרה לה, הרי שאין להשלים עם מצב שבו ספק שמבטיח הבטחות ולא מצליח לעמוד בהן, יזלזל כך בלקוחותיו, ויגדיל לעשות ויזלזל בהם גם כשהם פונים, בצר להם, אל בית המשפט.

9.במקרה זה, בו מצאתי מקום לאפשר לנתבעת לבדוק את טענות התובע ולהציע לו פיצוי הולם, כדי להימנע מן הצורך לפסוק לחובתה, כשנראה היה שהיא נוטלת על עצמה את האחריות למחדליה, והיא אף לא ניסתה לעשות כן והתעלמה מהחלטותי, אני סבורה כי עליה לשאת במחיר כבד במיוחד.

10.לנוכח העדר מחלוקות משמעותיות בין הצדדים לגופו של עניין ובהתחשב בעובדה שהתובע טען גם לנזקים שלא הוכחו (נזקים הקשורים בחיפושיו אחר עבודה, למשל) ולהוצאות בגין התייעצות עם עורך דין לצורך הגשת התביעה (שהן הוצאות שאינן מוכרות בהליך של תביעה קטנה) , אני מחייבת את הנתבעת לשלם לו פיצוי כולל של 4,000 ₪,

כמו כן אני מחייבת את הנתבעת לבטל את חיובי התובע בגין כל שימוש בקו נשוא התביעה ולשלם לו סך של 1,000 ₪ בגין הוצאות משפט.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ